Ve slovu starosty z února 2015 se psalo „Například nyní probíhají jednání o rekonstrukci mostu přes řeku Cidlinu s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. Došlo se k závěru, že tento most je již za téměř 80 let tak dožitý, že bude kompletně stržen a postaven úplně nový.“ Je to pár týdnů co byl most skutečně uzavřen a započala jeho demolice. Ti, kteří nejezdí doporučenou objízdnou trasou přes „Skalku“, nebo chodci (na provizorní lávce) mohli pozorovat, jak jde dělníkům práce od ruky. V následujících řádcích bychom chtěli popsat historii „tohoto“ mostu v Chlumci nad Cidlinou. V časech minulých, kdy toky řek nebyly regulovány, sloužily k překonání řečiště většinou brody (i případ Chlumce nad Cidlinou) později dřevěné lávky, které však mnohdy podléhaly zkáze. Ne každé město si mohlo dovolit postavit kvalitní kamenný most přes řeku. V našem městě se tak stalo jen díky finanční donaci Václava Norberta Oktaviána Kinského, který v roce 1719 v sousedství Majorátu (významné kulturní památky ÚSKPČ: 17662/6-626) v návaznosti na Hradeckou bránu nechal postavit nový kamenný most. Na most byly později osazeny také dvě pískovcové sochy českých patronů sv. Václava a sv. Jana Nepomuckého. 30. března 1845 Chlumec nad Cidlinou postihla velká povodeň, most byl pobořen a sochy byly strženy a údajně nalezeny až u obce Zbraň (cca 11 km). V dubnu ještě téhož roku byl postaven dřevěný provizorní most, který sloužil až do roku 1854, kdy byl postaven nový kamenný most, který vydržel přesně 100 let. Vzhledem k faktu, že se Chlumec stal tranzitním městem, vznikla potřeba nového širšího mostu, který byl vystavěn v roce 1954. A právě nadměrná doprava (před stavbou D11 údajně přes most přejelo 31 000 vozidel za 24 hodin) se stala osudnou i tomuto mostu. Dle informací z portálu statnisprava.cz bude nový most ev. č. 11-033 stát 31 450 000 Kč. Dle stavebního povolení, (dostupné na webových stránkách města) je uvedeno, že v poloze stávající konstrukce je navržen nový mostní objekt z monolitického železobetonu. O rozměrech 13 metrů šíře, a 27,080 metrů délka. Plány našeho nového mostu byly zadány projekční firmě MDS PROJEKT z Vysokého Mýta. Díky panu Ing. Františkovi Doubravskému se s Vámi můžeme podělit o to, jak most bude vypadat. Z našeho pohledu se jedná o utilitární technickou stavbu, která ideově vychází z podoby předešlé mostní konstrukce, což je vzhledem k těsné návaznosti na kulturní památku jistě dobře.